Wat is een TENS apparaat?

De geboorteTENS is gericht op het verlichten van bevallingspijn door lichte elektronische prikkels. TENS staat voor Transcutane Elektrische Neuro Stimulatie of te wel het via/door de huid heen stimuleren van de zenuwbanen.
Een TENS-apparaat wordt gebruikt voor verschillende vormen van pijnbestrijding. De geboorteTENS wordt vooral gebruikt ter verlichting van weeënpijn tijdens de bevalling. Deze vorm van pijnbestrijding is zowel thuis, als in het ziekenhuis toepasbaar.
De geboorteTENS heeft geen schadelijke gevolgen voor moeder of kind. Het gebruik heeft geen invloed op de hartslag, bloeddruk en/of ademhaling.

GeboorteTENS Elle

Het Geboortehuys heeft geboorteTENS Elle in de verhuur. Dit TENS apparaat is speciaal geschikt voor het verlichten van weeënpijn tijdens de bevalling.
Bij de Elle horen twee sets plakelektroden die je op je rug plakt. Via deze plakkers krijg je de lichte elektronische prikkels. Je kunt zelf de intensiteit van deze prikkels instellen.
De Elle is in basisstand gericht op het stimuleren van de aanmaak van endorfine. De productie van deze lichaamseigen pijnstiller komt op gang op het moment dat de bevalling begint. Door het inschakelen van de Elle wordt de endorfinespiegel maximaal verhoogd. Tijdens de weeën schakel je door een druk op de knop over op de “boost” stand. Deze vorm van TENS blokkeert de pijnprikkels, waardoor je minder weeënpijn voelt. De stimulatie van de twee sets plakkers kan los van elkaar worden bediend. De frequentie van de pulsen kan desgewenst ook nog worden aangepast naar een voor jou prettige vorm van stimulatie.

TENS benodigdheden

Prijs: € 17,50
Voor het gebruik van de TENS vragen wij € 20,- borg. Dit bedrag krijg je terug als je het apparaat compleet terugbrengt

De elektroden zijn geschikt voor zowel de Elle als de Femina. Een set bestaat uit 4 elektroden van
40mm x 100mm voorzien van een stevige linnen achterkant.
Ze kunnen meermaals gebruikt worden zonder dat de lijmlaag achterblijft.