Wat is een TENS apparaat?

De geboorteTENS is gericht op het verlichten van bevallingspijn door lichte elektronische prikkels. TENS staat voor Transcutane Elektrische Neuro Stimulatie of te wel het via/door de huid heen stimuleren van de zenuwbanen.
Een TENS-apparaat wordt gebruikt voor verschillende vormen van pijnbestrijding. De geboorteTENS wordt vooral gebruikt ter verlichting van weeënpijn tijdens de bevalling. Deze vorm van pijnbestrijding is zowel thuis, als in het ziekenhuis toepasbaar.
De geboorteTENS heeft geen schadelijke gevolgen voor moeder of kind. Het gebruik heeft geen invloed op de hartslag, bloeddruk en/of ademhaling.

GeboorteTENS Perfect Mamma +

Het Geboortehuys heeft geboorteTENS Perfect mamma + in de verhuur.
Perfect Mama+ is een TENS-apparaat ontworpen om pijnverlichting te bieden tijdens de bevalling en heeft daarnaast een weeën timer. Deze versie van Mama+ kan ook worden gebruikt om de melkproductie te stimuleren via de meegeleverde borstelektroden. Een veelzijdig TENS-apparaat voor tijdens en na de bevalling. Perfect Mama+ maakt gebruik van TENS (Transcutane Elektrische Zenuwstimulatie) om pijn te verlichten door het lichaam te helpen natuurlijke pijnstillers (endorfines genoemd) vrij te geven en door pijnsignalen naar de hersenen te blokkeren.

Perfect Mama+ is een draagbaar en gemakkelijk te gebruiken apparaat en zelfs je partner kan helpen met het aanbrengen ervan zodat je partner ook daadwerkelijk betrokken is bij de bevalling. Daarnaast is deze versie ook uitgerust met een weeën timer, waardoor je goed bij kan houden hoe lang de weeën duren en hoeveel tijd er tussen de weeën in zit. Met op maat gemaakte programma’s biedt de Perfect Mama+ pijnverlichting op maat voor elke fase van de bevalling. Bovendien heeft het apparaat een “boost” knop, zodat u op elk moment extra pijnverlichting kunt krijgen wanneer je deze het meest nodig hebt.

TENS benodigdheden

Prijs: € 20,-

Wat zit er in de verpakking?

• 1x Perfect mamma
  • 1x originele Tenscare elektroden
  • 1x originele Tenscare borst elektroden (indien gewenst)
  • Nekkoord