Op de praktijk in Noord-Scharwoude worden verschillende activiteiten voor zwangeren vrouwen, partners, moeders en hun baby’s georganiseerd. 

Zwanger en fit (fysio Muda)

De zwangerschap, de bevalling en het herstel daarna verloopt beter bij een goed getraind en soepel lichaam. ZwangerFit helpt je de juiste balans vinden zowel fysiek als mentaal.

In samenwerking met fysio Muda geven wij ook een gezamelijke nacontrole op de praktijk met aandacht voor het bekken en de bekkenbodem en verloskundige informatie over de kraamperiode. 

Pilates

Tijdens de zwangerschap verandert er van alles in je lichaam. Pilates is een mooie manier om je lichaam hierbij in balans te houden. Op een leuke manier train je de stabiliserende spieren rond het bekkengebied en houd je je lijf soepel en sterk.

Tegelijkertijd werk je met de Pilates methode aan een goede houding en voorkom je bekkenpijn, rugklachten en bekkenbodemklachten. De pilatesoefeningen zijn veilig om te doen in elk trimester en zijn ook goed voor na de zwangerschap. 

Yoga nidra (kraamperiode)

Yoga Nidra kan gunstig zijn voor kraamvrouwen door ontspanning en stressvermindering te bevorderen. Het kan helpen bij het herstellen van energieniveaus en het bevorderen van een rustige geest, wat belangrijk is tijdens de postpartumperiode. Yoga Nidra wordt ook als zelfherstellend beschouwd voor kraamvrouwen. Het kan helpen bij het bevorderen van fysiek herstel, het verminderen van vermoeidheid en het ondersteunen van emotioneel welzijn tijdens de postpartumperiode.

Linda Veer (Doula)

Ben je bang dat je de regie kwijt raakt? Of heb je een medische indicatie waardoor je niet meer thuis mag bevallen? Hoe gaat een bevalling in het ziekenhuis? Hoe gaat een eventuele inleiding? Deze nuchtere Noord-Hollandse Doula is er voor jou.